Snyggt Gott Klokt

Behovet att uttrycka mina tankar blev till slut för stort. Nu skriver jag på nätet igen. Det blir matupplevelser (mest LCHF), bilder och åsikter i en salig blandning.

Middagsplaner

Publicerad 2014-03-19 17:05:07 i LCHF,

Jag märker att jag ofta är sugen nu för tiden, och funderar på om jag helt enkelt får i mig för lite fett. Så ikväll tänkte jag testa något jag inte testat förut. Det blir en räkröra där själva röran helt enkelt består av smör. Jag märker ju att med en rejäl klick smör håller jag mig mätt längre. 
 
Inspirationen kommer från bloggen Tommytappar, som skrivs av Tommy Runesson som tappat halva sin vikt med LCHF. Han presenterar vad han äter i princip varje dag. Och den där röran tilltalade mig. Vi får se vad det blir för kryddning, men nåt blir det i alla fall. Tommy hade lök och dill. Till detta gissar jag att jag serverar broccoli.
 
Jag återkommer med ett omdöme framöver. Om jag kommer mig för, kanske till och med en bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela