Snyggt Gott Klokt

Behovet att uttrycka mina tankar blev till slut för stort. Nu skriver jag på nätet igen. Det blir matupplevelser (mest LCHF), bilder och åsikter i en salig blandning.

Dagens goda

Publicerad 2014-03-15 15:40:32 i LCHF,

Idag gjorde jag iordning en semla till eftermiddagskaffet. Bullarna bakade jag förra helgen och frös in, ett recept med kokosnötsmjöl och ägg bland annat. Jag rörde ihop mandelmassa lagom till en semla, bestående av några teskedar mandelmjöl, urgröpet ur bullen, en tesked sukrinmelis, ett tryck på agavesirapsflaskan och ovispad vispgrädde för lagom konsistens. Sen en stor klick vispad grädde ovanpå mandelmassan. Jag använde sukrinmelis ovanpå istället för det mer traditionella florsockret. Det blev verkligen lyckat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela