Snyggt Gott Klokt

Behovet att uttrycka mina tankar blev till slut för stort. Nu skriver jag på nätet igen. Det blir matupplevelser (mest LCHF), bilder och åsikter i en salig blandning.

Bjudmiddag

Publicerad 2013-12-31 15:36:00 i LCHF,

Blev en liten middagsbjudning för den yngre generationen igår. De äter inte aktivt LCHF, men jag bjöd ändå på en måltid utan mjöl, ris, potatis. Det blev Coque au vin (med bacon, kycklingbitar stekta i ganska mycket smör), en liten sallad blandad med olivolja, broccoli med smör, samt blomkålsmos med mycket smör och grädde.

Allt gick åt, och till min stora förvåning försvann blomkålsmoset i ett nafs. Jag tror det blev en oväntad, men mycket positiv överraskning för mina gäster. Mycket roligt att se.

Till efterrätt bjöd jag på en kladdkaka gjord på 86%-ig chokladkaka, och där jag faktiskt tillsatte nån tesked agavesirap. Men den blev lika god och lyckad som sist jag gjorde den. Mycket grädde till.

Det gäller att visa på vilka möjligheter den här typen av kosthållning faktiskt erbjuder. Mycket smaklig, och dessutom nyttig mat. Så kanske man kan övertyga sina närmaste att övergå till detta nyttiga sätt att äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela