Snyggt Gott Klokt

Behovet att uttrycka mina tankar blev till slut för stort. Nu skriver jag på nätet igen. Det blir matupplevelser (mest LCHF), bilder och åsikter i en salig blandning.

Aftonbladets smala julmatstips

Publicerad 2013-12-07 11:17:00 i LCHF,

Aftonbladet tipsar om nyttig julmat. Och visst får de in en del korrekta råd, men det blir också tydligt att fett anses farligt. Bra att de varnar för socker och bröd. Men man behöver inte skära bort fettet på skinkan av hälsoskäl, som de antyder.

Sen kan man ju faktiskt unna sig att "fuska" en gång per år, om man inte triggas alltför mycket till fortsatt ohälsosamt ätande förstås.

Själv kommer jag sannolikt att äta det vi i mina hemtrakter kallar blana, som består av messmör och vispgrädde. Messmör innehåller en massa kolhydrater i form av laktos. Men en liten mandelmjölsfranska med blana kommer jag att unna mig. Och med ett rejält lager smör förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela